• Σήμερα είναι: Σάββατο, 28 Νοεμβρίου, 2020

Οι Παγκόσμιες Δυνάμεις του κλάδου Καταναλωτικών Προϊόντων 2015, Deloitte

Παρά την οικονομική αβεβαιότητα, οι 250 μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στον κόσμο σημείωσαν πωλήσεις που πλησιάζουν τα $3,1 τρισ. το έτος 2013 (το οποίο περιλαμβάνει τα λογιστικά έτη που έληξαν στο τέλος του Ιουνίου 2014). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μέσο μέγεθος εταιρείας να ανέρχεται σε $12,3 δισ., σύμφωνα με την όγδοη ετήσια έκθεση για τις «Παγκόσμιες δυνάμεις του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων 2015», η οποία δημοσιεύτηκε από την Deloitte

«Η πτώση της τιμής του πετρελαίου έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία, με αυξανόμενες αποπληθωριστικές πιέσεις, κυρίως στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπως αυτές των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρώπης και της Ιαπωνίας. Αυξάνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών στις χώρες που καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου, όπως η Ιαπωνία, η Ινδία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και αρκετές χώρες της Ευρώπης, και συνεισφέρει στην ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη απ’ ό,τι θα γινόταν σε άλλη περίπτωση», δήλωσε ο δρ Ira Kalish, Chief Global Economist της DTTL.

Περισσότερες εξαγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων

Ο αριθμός των συμφωνιών («deals») αυξάνεται συνεχώς από το 2009, με 1.421 συμφωνίες να ολοκληρώνονται από εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων το 2013. Βάσει των έως τώρα μετρήσεων, το 2014 αναμένεται να πλησιάσει ή και να ξεπεράσει τον αριθμό των συμφωνιών του 2013. Σε αντίθεση με τον αριθμό των «deals», οι αξίες αυτών υποχωρούσαν συνεχώς από το 2009 έως και το 2013, οπότε η μέση αξία επανήλθε απότομα. Η πτώση αυτή κατά τη διάρκεια του 2012 μπορεί να αποδοθεί, τουλάχιστον εν μέρει, στην αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών, που λόγω της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης επέτρεψε στις εταιρείες να αποκτήσουν περιουσιακά στοιχεία σε μειωμένες τιμές.

Ο Global Consumer Products Lead, DTTL, Jack Ringquist, σχολιάζει: «Η οργανική ανάπτυξη παραμένει πρόκληση για πολλές από τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να βλέπουν τις στρατηγικές εξαγορές ως μια γρήγορη μέθοδο αύξησης του μεριδίου αγοράς. Μέσα στα επόμενα χρόνια περιμένουμε οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων να συνεχίσουν να αξιοποιούν τις εξαγορές και τις αποεπενδύσεις, ώστε να προσαρμόσουν και να εστιάσουν τα χαρτοφυλάκια προϊόντων τους και να καταστήσουν τους οργανισμούς τους περισσότερο ευέλικτους και ανταποκρινόμενους στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών».

Αλληλεπιδρώντας με τον «connected consumer»

Ενώ οι καταναλωτές έχουν πρωτοφανή πρόσβαση σε πληροφορίες για προϊόντα και ολοένα μεγαλύτερη εξειδίκευση στη χρήση του Διαδικτύου, εργαλεία που θα μπορούσαν να καθοδηγήσουν την αγοραστική τους συμπεριφορά και τις αποφάσεις τους, μια πρόσφατη έρευνα της Deloitte1 καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές απευθύνονται πολύ λιγότερο σε ειδικούς προϊόντων ή υπηρεσιών παρά στις οικογένειές τους, στους φίλους τους και σε άλλους καταναλωτές. Το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι εμπιστεύονται είτε την οικογένεια και τους φίλους τους είτε τις κριτικές άλλων καταναλωτών προκειμένου να λάβουν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες, το 43% εμπιστεύονται ανεξάρτητους ειδικούς προϊόντων/υπηρεσιών, το 16% εμπιστεύονται το προσωπικό του καταστήματος ή και την ιστοσελίδα του πωλητή και, τέλος, το 12% τους κατασκευαστές προϊόντων.

«Οι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο στρέφονται σε αυτούς που αισθάνονται ότι μπορούν να εμπιστευτούν και, όπως αποδεικνύουν τα στατιστικά στοιχεία, η εμπιστοσύνη κινητοποιεί την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών», δήλωσε ο Ringquist. «Είναι απαραίτητο συνεπώς, ως αντάλλαγμα της διάθεσης των προσωπικών δεδομένων τους, οι καταναλωτές να διαβεβαιώνονται ότι τα δεδομένα τους θα είναι προστατευμένα και ότι θα λάβουν πίσω κάτι πολύτιμο ως ανταμοιβή. Αυτή είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων».

Παγκόσμια προοπτική

Συνολικά, το 2013-2014 ήταν ακόμα μια απαιτητική χρονιά για την παγκόσμια οικονομία. Η Ευρώπη παρέμεινε σε ύφεση κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2013, αν και ξεκίνησε να ανακάμπτει προς στο τέλος του χρόνου και την αρχή του 2014 –η ανάπτυξη όμως παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Η αμερικανική οικονομία αναπτύχθηκε αργά το 2013, κυρίως εξαιτίας μιας αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής. Ενώ η οικονομία δυνάμωνε στην Ιαπωνία, υποστηριζόμενη από τις βελτιωμένες εξαγωγές και τα εκτενή μέτρα της κυβέρνησης, η κινεζική οικονομία επιβραδύνθηκε το 2013 και συνεχίστηκε το 2014 με αργή ανάπτυξη. Επιπλέον, η οικονομική ανάπτυξη υποχώρησε σε αρκετές λατινοαμερικανικές χώρες, καθώς αντιμετώπισαν το τέλος της εμπορικής άνθησης της Κίνας, την ασθενή εγχώρια ζήτηση, την κοινωνική ανησυχία και άλλες υφεσιακές πιέσεις. Συνολικά, η ανάκαμψη από πολλές οικονομίες του κόσμου συνέχισε να είναι ασταθής και αδύναμη.

Σημείωση

1. Deloitte Research, May 2014

© 2015 Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε.

 

 

Θέση (βάσει καθαρών πωλήσεων) Εταιρεία Χώρα Κλάδος Καθαρές πωλήσεις
(US$mil)
Αύξηση καθαρών πωλήσεων 2013
1 Samsung Electronics Co., Ltd. Νότια Κορέα Ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης 210.397 13,7%
2 Apple Inc. ΗΠΑ Ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης 170.910 9,2%
3 Nestlé S.A.¹ Ελβετία Τρόφιμα, ποτά & είδη καπνιστού 99.485 2,7%
4 The Procter & Gamble Company ΗΠΑ Προσωπικά & οικιακά είδη 83.062 -1,3%
5 Sony Corporation Ιαπωνία Ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης 66.756 17,4%
6 PepsiCo, Inc. ΗΠΑ Τρόφιμα, ποτά & είδη καπνιστού 66.415 1,4%
7 Unilever Group Ολλανδία & Ηνωμένο Βασίλειο Προσωπικά & οικιακά είδη 66.143 -3,0%
8 LG Electronics Inc. Νότια Κορέα Ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης 53.489 14,1%
9 The Coca-Cola Company ΗΠΑ Τρόφιμα, ποτά & είδη καπνιστού 46.854 -2,4%
10 JBS S.A. Βραζιλία Τρόφιμα, ποτά & είδη καπνιστού 43.306 22,7%

 

Οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων 2013

Πηγή: Δημοσιευμένα στοιχεία εταιρειών