• Σήμερα είναι: Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου, 2020

Το λιανεμπόριο σημειώνει παγκοσμίως αύξηση

 

 

Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρωνσε παγκόσμιο επίπεδο έφτασαν τα $4,3 τρισεκατομμύρια* το τελευταίο οικονομικό έτος (από τον Ιούνιο 2012 έως τον Ιούνιο 2013), ενώ ο μέσος όρος των εσόδων τους υπερέβη τα $17 δισεκατομμύρια σύμφωνα με την έκθεση της DeloitteToucheTohmatsuLimited (DTTL) με τίτλο Παγκόσμιες Δυνάμεις του Λιανικού Εμπορίου για το 2014 (2014 GlobalPowersofRetailing), που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το περιοδικό STORESMedia. Αντικείμενο της συγκεκριμένης έκθεσης είναι να εντοπίσει τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες λιανικού εμπορίου παγκοσμίως, να παρουσιάσει την εικόνα της παγκόσμιας οικονομίας, τις τάσεις που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι λιανέμποροι τουςεπόμενους μήνες, αλλά και μια ανάλυση της κεφαλαιοποίησης της αγοράς του λιανικού εμπορίου. Για πρώτη φορά, η έκθεσηπεριλαμβάνει και τη λίστα των 50 μεγαλύτερων ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής** από την οποία βρέθηκε ότι παραπάνωαπό τα τρία τέταρτα αυτών (39 εταιρίες) ανήκουν στους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους παγκοσμίως.

«Ο κλάδος του λιανεμπορίου παγκοσμίωςείχε ένα δύσκολο ξεκίνημα τον περασμένο χρόνο», δήλωσε oDr. IraKalish, DirectorofGlobalEconomicsτης DeloitteServicesLPστις Ηνωμένες Πολιτείες.«Ωστόσο, είναι ενθαρρυντικό να βλέπει κανείς ότι οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι του κόσμου κατάφεραν να ανταπεξέλθουνσε μια δύσκολη περίοδο και να αποκομίσουν τα οφέλη από την αυξημένη καταναλωτική δαπάνη. Το γεγονός αυτό συνέβαλε στην απαραίτητη ώθηση των εσόδων παγκοσμίως,όπου περίπουτο 80% των 250 μεγαλύτερων (199 εταιρίες) λιανεμπόρωνεμφάνισαν αύξηση στα έσοδα τους.Για πρώτη φορά όπωςδείχνει η έκθεση, μερικοί από τους μεγαλύτερους λιανεμπόρουςπραγματοποιήσανμια σειρά από προσφορές/εκποιήσεις προκειμένου να παραμείνουν κερδοφόρες και να ανταπεξέλθουν στη δύσκολη εμπορικά περίοδο», συμπλήρωσε ο Kalish.

 

Οι αποεπενδύσειςοδήγησαν σε ανακατάταξη των 10 μεγαλύτερων λιανεμπόρων παγκοσμίως

Παρατηρήθηκε μια ανακατάταξη μεταξύ των 10 μεγαλύτερων λιανεμπόρων το περασμένο έτος, κυρίως ως αποτέλεσμα μιας σειράς αποεπενδύσεων. Συνολικά, οι 10 μεγαλύτεροι λιανέμποροι αναπτύχθηκαν με μικρότερους ρυθμούς από τους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους με μια αύξηση των πωλήσεων κατά 4,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι 4,9%. Ενώ τα Wal-Martαύξησαν τη διαφορά τους από τον δεύτερο, τα Carrefour –ο πρώην δεύτερος μεγαλύτερος λιανέμπορος στον κόσμο– έπεσε στην τέταρτη θέση μετά από συνεχόμενα έτη πτωτικών πωλήσεων, κυρίως λόγω της απόσχισης της αλυσίδας εκπτωτικών καταστημάτων Diaτον Ιούλιο 2011. Η Tesco, που ανέβηκε φέτος στη δεύτερη θέση, επηρεάστηκε επίσης από διακοπτόμενες δραστηριότητες, μετά τον τερματισμό της δραστηριότητας Fresh&Easyστις ΗΠΑ.

 

Οι αναδυόμενες αγορές παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση, ενώ η Ευρώπη αυξάνει την εξάρτησή της από ξένες αγορές

Οι λιανέμποροι στις αναδυόμενες αγορές συνέχισαν να απολαμβάνουν μεγάλη καταναλωτική ζήτηση κατά το οικονομικό έτος 2012. Σε αντίθεση με τους λιανέμπορους των ώριμων αγορών, οι αναδυόμενες αγορές συνέχισαν να υποστηρίζουν τη γρήγορη οργανική ανάπτυξη. Περισσότεροι από τους μισούς των 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενων λιανεμπόρωνσε παγκόσμιο επίπεδο για το 2012 προέρχονται από αναδυόμενες αγορές, συμπεριλαμβάνονταςκαι τις 4 Ρωσικές εταιρίες που περιλαμβάνονται στις 250 μεγαλύτερες εταιρίες, τους έξι από τους επτά μεγαλύτερους λιανεμπόρουςτης Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, αλλά και τους έξι από τους εννέα μεγαλύτερους λιανεμπόρουςτης Λατινικής Αμερικής.

«Τα τελευταία χρόνια, οι αναπτυσσόμενες οικονομίες αναδείχθηκαν ως οιπιουποσχόμενες αγορές λιανεμπορίου», δήλωσε η VickyEng, DTTLGlobalSectorLeader, Retail. «Οι λιανέμποροι της Λατινικής Αμερικής έδειξαν το δρόμο με αύξηση εσόδων της τάξεως του 15%, ακολουθούμενοι από τους λιανέμπορους της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Οι λιανέμποροι προσαρμόζουν επιτυχώς τις στρατηγικές τους,προκειμένου να ικανοποιήσουν επαρκώς την ολοένα και αυξανόμενη μεσαία τάξη καταναλωτών στις αναδυόμενες οικονομίες, όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά -από αυτοκίνητα και ηλεκτρονικά είδη ως είδη προσωπικής φροντίδας.»

Οι Ευρωπαίοι λιανέμποροι ήρθαν αντιμέτωποι με μια ακόμη δύσκολη χρονιά,αφού ηΕυρώπη έπεσε σε ύφεση όταν τα μέτρα λιτότητας, τα οποία ελήφθησαν για να αντιμετωπιστεί η ευρωπαϊκή χρηματοπιστωτική κρίση, οδήγησαν σε χαμηλή ανάπτυξη και υψηλή ανεργία σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Η απόδοση των λιανεμπόρων με έδρα τη Γερμανία και ειδικά το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν χαμηλότερη συγκριτικά με τους 250 μεγαλύτερους λιανεμπόρους στην Ευρώπη συνολικά. Οι λιανέμποροι της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού (εκτός της Ιαπωνίας) παρουσίασαν ισχυρά κέρδη, αλλά όχι σε διψήφιο ποσοστόόπως τα προηγούμενα δυο χρόνια. Οι Ιάπωνες λιανέμποροι ανέκαμψαν από ένα προβληματικό χρόνο το 2011 αλλά συνέχισαν να ακολουθούν τις άλλες χώρες και τις περιοχές που αναλύθηκαν.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ανάπτυξη«πάγωσε» στο 4,3% για τους 250 μεγαλύτερους Αμερικανούς λιανεμπόρους, χαμηλότερα σε σχέση με το 6,3% του οικονομικού έτους 2011. Για τη Βόρεια Αμερική συνολικά και ειδικά για τον Καναδά, η ανάπτυξη των εσόδων ωθήθηκε από το σουπερμάρκετAlimentationCouche-Tard. Ως αποτέλεσμα μιας σημαντικής εξαγοράς το 2012, το Couche-Tardείναι τώρα ο μεγαλύτερος λιανέμπορος στον Καναδά.


 

Οι 250 μεγαλύτεροι λιανέμποροι κυριαρχούν στην κατάταξη των ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής

Το ηλεκτρονικό εμπόριο κάλυψε μεγάλο μέρος των συνολικών εσόδων των50 ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής για το οικονομικό έτος 2012 αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων των εταιριών, κατά μέσο όρο (συμπεριλαμβανομένων των καθαρά ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής). Ημεγάλη πλειονότητα των 50 μεγαλύτερωνηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής (42 εταιρίεςστην κατάταξη ηλεκτρονικού εμπορίου) είναι λιανέμποροι που διαθέτουν πολλά διαφορετικά κανάλια πωλήσεων, ενώ μόνο οκτώ είναι χωρίς κάποιο συμβατικό κατάστημα ή με παρουσία μόνο στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι από τους 50 ηλεκτρονικούς εμπόρους λιανικής έχουν βάση στις Ηνωμένες Πολιτείες (28) και στην Ευρώπη (17), και μόνο πέντε προέρχονται από τις αναδυόμενες αγορές.

Η δραστηριότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου αναλύθηκε και για τους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους συνολικά. Οι εταιρίες από τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες με δραστηριότητες στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο,πραγματοποίησαν το 7,7% των πωλήσεών τους διαδικτυακά το 2012. Υπό γεωγραφικό πρίσμα, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτέλεσε το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων των λιανεμπόρων της Βορείου Αμερικής και το μικρότερο των Ευρωπαίων λιανεμπόρων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν με μεγαλύτερους ρυθμούς για τους λιανέμπορους της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού και με χαμηλότερους ρυθμούς για τους λιανέμπορους της Βορείου Αμερικής.

ΟΔημήτρης Κουτσόπουλος, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός &Καμπάνης Α.Ε., δήλωσε: «Σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο όπως είναι η σημερινή, το γεγονός ότι οι 250 μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στον κόσμο εξακολουθούν να παρουσιάζουν αύξηση των εσόδων τους αποτελεί μια πολύ αισιόδοξη ένδειξη για την παγκόσμια οικονομία. Στην Ελλάδα οι οικονομικές δυσκολίες είναι ακόμη μεγαλύτερες με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις δαπάνες τους και τους λιανεμπόρους να αναζητούν τρόπους να επηρεαστούν το λιγότερο δυνατό. Σε αυτό το κλίμα, οι ελληνικές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου κάνουν σημαντικές προσπάθειες παρέχοντας προσφορές και διευκολύνσεις στους καταναλωτές, για να ανταπεξέλθουν τόσο στα νέα καταναλωτικά δεδομένα όσο και στην εξαιρετικά δύσκολη εποχή.»

 

Για να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση «Οι Παγκόσμιες Δυνάμεις του Λιανεμπορίου για το 2014», επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο:

http://www.deloitte.com/consumer-business/