• Σήμερα είναι: Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου, 2020

Deloitte: Προσδοκίες από την έρευνα για την χρήση κινητών συσκευών

 

 

Παγκόσμια έρευνα για τη χρήση κινητών συσκευών:

Ο αυξανόμενος αριθμός των χρηστών με αυξανόμενο αριθμό συσκευών ανά τον κόσμο δημιουργεί προσδοκίες στον κλάδο τηλεπικοινωνιών

 

 Οι καταναλωτές ανά την υφήλιο, συμπεριλαμβανομένων και των λεγόμενων «baby boomers» (άτομα με χρονολογία γέννησης μεταξύ 1946-1964), χρησιμοποιούν περισσότερο από ποτέ κινητές συσκευές, σύμφωνα με την 3η έκδοση της έρευνας της Deloitte με τίτλο «Παγκόσμια έρευνα για τη χρήση κινητών συσκευών» (2013 Global Mobile Consumer Survey). Μέχρι το τέλος του 2013, περισσότερα από 2 δισ. έξυπνα τηλέφωνα («smartphones»), 300 εκ. tablets και 1 δισ. φορητοί υπολογιστές αναμένεται ότι θα χρησιμοποιούνται παγκοσμίως. Στην έρευνα συμμετείχαν περίπου 40.000 καταναλωτές και χρήστες κινητών συσκευών από είκοσι χώρες, συμπεριλαμβανομένων τόσο αναπτυγμένων, όσο και αναπτυσσόμενων χωρών προκειμένου να ερευνηθεί ο τρόπος χρήσης των κινητών συσκευών. Η έρευνα επίσης, φέρνει στο φως και αρκετές ευκαιρίες που διαφαίνονται στον ορίζοντα για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, στις οποίες συγκαταλέγονται η αύξηση του όγκου των δεδομένων, η σημασία της ταχύτητας, η ύπαρξη «ανεκμετάλλευτου» καταναλωτικού κοινού ανάμεσα στη γενιά των baby boomers και η δύναμη των άμεσων μηνυμάτων (Instant Messaging – ΙΜ).

«Η παγκόσμια έρευνα για τη χρήση κινητών συσκευών απεικονίζει όχι μόνο την κλίμακα, αλλά και την πολυπλοκότητα του συγκεκριμένου κλάδου παγκοσμίως από την πλευρά του χρήστη, καθώς επίσης, αποκαλύπτει σημαντικές ευκαιρίες για τον κλάδο» λέει ο Phil Asmundson, Επικεφαλής του κλάδου των Τηλεπικοινωνιών της Deloitte. «Σε ένα κλάδο όπου η διαφοροποίηση παραμένει το κυρίαρχο ζητούμενο, προαπαιτούμενο για την παροχή ελκυστικών υπηρεσιών είναι η κατανόηση των απόψεων των καταναλωτών».

 

Περισσότερες συσκευές, περισσότερα δεδομένα, μεγαλύτερη ταχύτητα

Η έρευνα εντόπισε ότι οι καταναλωτές των ανεπτυγμένων αγορών και οι επαγγελματίες σε πόλεις των αναπτυσσόμενων αγορών, έχουν μέχρι και εννιά κινητές συσκευές στην κατοχή τους, ενώ, ένα αυξανόμενο ποσοστό αυτών είναι συνδεδεμένο σε τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Η κυριότητα συσκευών με πρόσβαση στο διαδίκτυο αυξήθηκε σε όλες τις χώρες οι οποίες συμμετείχαν στην έρευνα μεταξύ του 2012 και του 2013. Επιπλέον, με την αύξηση του αριθμού των κινητών συσκευών, ο μέσος όρος κίνησης δεδομένων ανά συσκευή θα αυξηθεί. Αυτός ο πολλαπλασιασμός των συσκευών είναι θετικός για τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών, αφού έχουν την ευκαιρία να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να ενσωματώνουν μέρος της κίνησης δεδομένων στη χρήση του κινητού τους, προσφέροντας μεγαλύτερα πακέτα δεδομένων. Επίσης, γύρω στο 59% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι επιθυμεί να πραγματοποιήσει αναβάθμιση σε LTE (Long Term Evolution – 4G) μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

 

Οι «ανεκμετάλλευτοι» καταναλωτές της γενιάς των Baby Boomers

Η μελέτη διακρίνει τη γενιά των Baby Boomers ως μια ανεκμετάλλευτη καταναλωτική ομάδα την οποία οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας θα έπρεπε να έχουν προσεγγίσει πιο στοχευμένα. Με μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής, οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να εργάζονται και έτσι μεγαλώνοντας να αυξηθεί και το ενδιαφέρον τους για την τεχνολογία. Παρά το γεγονός ότι η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών ήταν πάντα εξασθενημένη στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι μεγαλύτεροι ηλικιακά χρήστες τελικά ακολουθούν τις νεότερες τάσεις. Πράγματι, τα  smartphones  έχουν εισχωρήσει στο 65% της αγοράς που απαρτίζεται από καταναλωτές ηλικίας 55+ στη Σιγκαπούρη και στο 75% της ίδιας αγοράς στην Νότια Κορέα. Ωστόσο, η διείσδυση αυτή εξακολουθεί να υστερεί σε χώρες όπως οι ΗΠΑ (31%), το Βέλγιο (21%) και η Ιαπωνία (15%). Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά δεν υστερούν πάρα πολύ στη χρήση των tablets, αφού όλες οι ηλικιακές ομάδες δηλώνουν περιορισμένη χρήση τους.

Πολλές εταιρίες κινητής τηλεφωνίας έχουν υποτιμήσει τη δύναμη των ηλικιακά μεγαλύτερων αντί να τους προσεγγίζουν με την ίδια δημιουργικότητα και ενθουσιασμό που επιδεικνύουν κατά την προσέγγιση της αγοράς του νεανικού καταναλωτικού κοινού. Η μόρφωση θα αποτελέσει σημείο κλειδί στην  απελευθέρωση των δυνατοτήτων, αλλά και στην κινητοποίηση των baby boomers ώστε να υιοθετήσουν την τεχνολογία των smartphones και των tablets.

 

Δημιουργία χώρου για ανταλλαγή μηνυμάτων

Ο κλάδος έφτασε σε ένα κομβικό σημείο στις αρχές του 2013, όταν ο όγκος χρήσης των πλατφορμών των άμεσων μηνυμάτων (IM) ξεπέρασε τα γραπτά μηνύματα κειμένου (SMS) για πρώτη φορά. Ενώ τα μηνύματα κειμένου (SMS) θα συνεχίσουν να δημιουργούν σημαντικά έσοδα, άνω των $130 δισ. για το 2013, η αυξανόμενη δημοτικότητα των άμεσων μηνυμάτων (ΙΜ) και των άλλων εφαρμογών είναι πιθανό να έχει συμβάλει στην επιτυχία της κινητής τηλεφωνίας, όσον αφορά στην πώληση κινητών ευρυζωνικών υπηρεσιών. «Σε μερικές αγορές οι καταναλωτές ίσως, να ενθαρρύνονται να αναβαθμίσουν τα smartphones τους και την χωρητικότητα των δεδομένων τους, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων (IM services)». Για παράδειγμα οι υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων κατέλαβαν την πρώτη θέση στις κατατάξεις τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών των χωρών: Αργεντινής (69%), Κίνας (72%), Γερμανίας (45%), Μεξικού (63%), Ολλανδίας (73%), Σιγκαπούρης (60%), Νότιας Κορέας (59%) και Ισπανίας (77%).

Τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν το πόσο σημαντικό είναι για τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να επανεκτιμήσουν την ανάλυσή τους και τη σχέση τους με τις υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων και με τις υπόλοιπες εφαρμογές γραπτών μηνυμάτων. Το γραπτό κείμενο θα παραμείνει μια σημαντική λειτουργία, κυρίως για τους καταναλωτές που αργούν να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογικά τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.

«Η έρευνα για την χρήση κινητών συσκευών αντικατοπτρίζει το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον των τηλεπικοινωνιών για τους καταναλωτές ανά την υφήλιο» πρόσθεσε ο Asmundson. «Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών πρέπει συνυπολογίσει αυτές τις δυναμικές τάσεις και ευκαιρίες εάν θέλει να συνεχίσει να έχει μια επιτυχημένη πορεία».


Σχετικά με τη Deloitte στην Ελλάδα:

Η Deloitte Ελλάδας είναι µέλος της Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL), μιας ιδιωτικής Βρετανικής εταιρίας περιορισμένης ευθύνης, της οποίας οι εταιρίες-μέλη είναι νομικά χωριστές και ανεξάρτητες οντότητες. Με παρουσία σε περισσότερες από 150 χώρες και με περίπου 200.000 επαγγελματίες που έχουν δεσμευθεί να γίνουν πρότυπα αριστείας, η Deloitte παρέχει ελεγκτικές, φορολογικές, συμβουλευτικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες σε πελάτες του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα όλων των κλάδων.   Παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.deloitte.com/about για μια λεπτομερή περιγραφή της νομικής δομής της DTTL και των εταιριών-μελών.

 

Στην Ελλάδα, η «Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός και Καμπάνης Α.Ε.» παρέχει ελεγκτικές (audit) υπηρεσίες, η «Deloitte Business Solutions Χατζηπαύλου Σοφιανός και Καμπάνης Α.Ε.» χρηματοοικονομικές (financial advisory), φορολογικές (tax) και συμβουλευτικές (consulting) υπηρεσίες και η «Deloitte Accounting Compliance & Reporting Services A.E.» λογιστικές υπηρεσίες (accounting outsourcing). Με περίπου 500 άτομα προσωπικό και γραφεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, η Deloitte Ελλάδας εστιάζεται σε όλους τους κυρίαρχους τομείς της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, της ναυτιλίας, της ενέργειας, των καταναλωτικών προϊόντων, της υγείας και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Στους πελάτες της Deloitte συγκαταλέγονται οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες  δημόσιες και ιδιωτικές εταιρίες του εμπορικού, βιομηχανικού και χρηματοοικονομικού τομέα. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας: www.deloitte.gr

Πληροφορίες για θέματα ΜΜΕ:

Αθηνά Γκούζια, Communications Coordinator, Deloitte

Tηλ: 210-6781132, email: agkouzia@deloitte.gr