Η χώρα εισέρχεται στην τελική ευθεία για τις αυτοδιοικητικές και ευρωπαϊκές εκλογές. Το Α΄ Τμήμα του Αρείου Πάγου ενέκρινε τη συμμετοχή 43 κομμάτων και συνασπισμών κομμάτων στις επερχόμενες Ευρωεκλογές της 25 Μαΐου 2014, μεταξύ των οποίων είναι ο Λαϊκός Σύνδεσμός Χρυσή Αυγή και η Εθνική Αυγή.
### φορολογικοί συντελεστές
Σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών σε πολίτες και επιχειρήσεις στο 15%, κατάργηση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης, σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων, απαλλαγή των μικρών επιχειρήσεων από τον ΦΠΑ, καθώς και μείωση στη φορολογία αυτοκινήτων από το 2015, προαναγγέλλει στο Βήμα της Κυριακής ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης. Όπως αναφέρει, η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης θα εξεταστεί το φθινόπωρο με βάση τα δεδομένα του καλοκαιριού. «Πρόθεση της κυβέρνησης παραμένει η μείωση του φόρου εισοδήματος σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και η ελάφρυνση μισθωτών και συνταξιούχων» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ Μαυραγάνης.
### Εθνική Τράπεζα
Την ικανοποίηση της εξέφρασε η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας ύψους 2,5 δις. ευρώ, προσδιορίζοντας ταυτόχρονα τους στόχους για τη νέα εποχή που ξεκινά για την τράπεζα.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας, Γιώργιος Ζανιάς, μιλώντας στους μετόχους στη διάρκεια της έκτακτης γενικής συνέλευσης για την έγκριση της αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου επισήμανε ότι η ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης της Εθνικής Τράπεζας είναι «το τελευταίο εμπόδιο στην αποκατάσταση της γνωστής ευρωστίας της ώστε να μπορέσει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο μέσα στο τραπεζικό σύστημα και στην προώθηση της ανάπτυξης και θα επιτρέψει στην Εθνική Τράπεζα να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της και κυρίως την ρευστότητα που διαθέτει».
Μιλώντας γενικότερα για την οικονομία και το τραπεζικό σύστημα επισήμανε ότι «οι ενδείξεις απαρχής ενός ενάρετου κύκλου για την ελληνική οικονομία μετά από μία εξαιρετικά επώδυνη διαδικασία προσαρμογής, έχουν αρχίσει πλέον να μετουσιώνονται σε απτά οικονομικά αποτελέσματα».
«Τον τελευταίο χρόνο οι ελληνικοί τίτλοι πρωταγωνιστούν διεθνώς με τις αποδόσεις τους. Ως εκ τούτου, το ελληνικό Δημόσιο αλλά και αυξανόμενος αριθμός ποιοτικών ελληνικών επιχειρήσεων, χρηματοπιστωτικών και μη, είναι σε θέση να αντλήσουν κεφάλαια από τις διεθνείς αγορές σε ολοένα και πιο ανταγωνιστικό κόστος.
» Η δυναμική αυτή θα διαχυθεί σταδιακά και σε πιο μακροχρόνιες επενδύσεις αντιμετωπίζοντας και το τελευταίο σημαντικό έλλειμμα της οικονομίας μας, αυτών των άμεσων ξένων επενδύσεων.
» Η εισροή αυτών των κατηγορών κεφαλαίων συνιστά αναγκαία παράμετρο για τη διαμόρφωση ενός νέου βιώσιμου αναπτυξιακού υποδείγματος, βασισμένου σε μία ανταγωνιστική, φιλόδοξη και εξωστρεφή επιχειρηματική νοοτροπία, απαλλαγμένη από τις στρεβλώσεις του παρελθόντος.»
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής, Αλέξανδρος Τουρκολιάς, έδωσε έμφαση στις στρατηγικές προτεραιότητες του Ομίλου που βασίζονται στους ακόλουθους πυλώνες:
- Αύξηση των χορηγούμενων δανείων με επέκταση σε ελκυστικούς εγχώριους επιχειρηματικούς τομείς, χάρη στην ισχυρή ρευστότητα της Τράπεζας.
- Βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας του Ομίλου, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη ο ανασχεδιασμός των διαδικασιών και συγχρόνως προωθείται η βελτιστοποίηση κεντρικών και διοικητικών λειτουργιών.
- Αποτελεσματική διαχείριση των δανείων σε καθυστέρηση μέσω της νεοσυσταθείσας μονάδας δανείων ειδικής διαχείρισης, με στόχο την στήριξη των βιώσιμων επιχειρήσεων.
### χαμόγελα από τουρισμό
Πρωτιά καταγράφει η χώρα μας τον Μάιο στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών μεταξύ των χωρών της Μεσογείου, διατηρώντας υψηλότερα ποσοστά από την Πορτογαλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων ανέρχεται στο 10% για την Ελλάδα, «οδηγώντας» τις αεροπορικές εταιρείες και πάλι στη χώρα. Η επέλαση των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών είναι γεγονός, καθώς, παρά τη συνεχιζόμενη κριτική για τα ακριβά τέλη χρήσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ενισχύουν κατά 42% τις πτήσεις τους από την Αθήνα. Πέραν όμως της ενίσχυσης των χαμηλού κόστους δρομολογίων, εντυπωσιακή επιστροφή κάνουν και οι παραδοσιακοί αερομεταφορείς.