• Σήμερα είναι: Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2020

Tο μεγάλο στοίχημα της ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς LNG (Δημήτρης Ξυδάκης, KPMG)

Δημήτρης Ξυδάκης

Senior manager, KPMG

Η σκακιέρα του ενεργειακού χάρτη στην παγκόσμια ναυτιλία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε μια διαρκή εναλλαγή θέσεων από τους μεγάλους παίκτες, που θα πρέπει να προβλέψουν σωστά τις κινήσεις των άλλων παικτών. Σε αυτό το μεγάλο στοίχημα, οι έλληνες εφοπλιστές, τους πρώτους μήνες του 2018, βρίσκονται στη δεύτερη θέση (70 πλοία) σε ό,τι αφορά τον στόλο LNG Carriers, πίσω από τους γιαπωνέζους (76 πλοία), σύμφωνα με στοιχεία της Μaritime Information Services (MIS).

Οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν ενταχθεί στον κλάδο των LNG Carriers βρίσκονται σε μια διαρκή ανάλυση πολλών παραμέτρων, που σχετίζονται με την εκτίμηση, για παράδειγμα, της ζήτησης και της προσφοράς που θα υπάρχει σε 2-4 έτη που χρειάζεται η παράδοση ενός πλοίου, καθώς επίσης και της τεράστιας εξέλιξης της τεχνολογίας, που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της αξίας των πλοίων, σε σχέση με νεότερα πλοία υψηλότερης λειτουργικής απόδοσης. Σημαντική, επίσης, κρίνεται και η επίδραση από τη μεταβολή της τιμής του πετρελαίου, ενώ πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι κινήσεις των παραγωγών και εμπόρων LNG.

Από την άλλη, όμως, η επένδυση σε LNG Carriers δείχνει να είναι μια premium αγορά, καθώς απαιτούνται μεγάλα κεφάλαια για την κατασκευή ενός τέτοιου πλοίου και σίγουρα προσελκύει υψηλότερης ποιότητας ναυλωτές, με θετικές προβλέψεις για επικερδείς και μακροχρόνιες ναυλώσεις.