Η έρευνα αποκαλύπτει ότι, ενώ ο ρυθμός υιοθέτησης των προϊόντων και υπηρεσιών έξυπνου σπιτιού (smart home) είναι θετικός –με τη ζήτηση έξυπνων συσκευών να κυριαρχεί σε βάθος πενταετίας– η δραστική αύξηση της εξάρτησης από το Διαδίκτυο απειλεί την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε θέματα γνωστοποίησης των προσωπικών τους δεδομένων, ενώ το 41% στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν πως τα δεδομένα τους δεν θα είναι ποτέ απολύτως ασφαλή.
Η πολυπλοκότητα χρήσης μιας υπηρεσίας αποξενώνει τους καταναλωτές
Η έρευνα αποκαλύπτει ένα αυξανόμενο αίσθημα σύγχυσης των καταναλωτών σχετικά με το ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον των ευρυζωνικών πακέτων ψηφιακών υπηρεσιών. Ένας στους τρεις εκ των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι δυσκολεύονται να επιλέξουν υπηρεσίες ή πακέτα υπηρεσιών τα οποία να ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Στο σύνολο των αγορών που εξετάζει η έρευνα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48%) δηλώνουν ότι οι προσφορές τούς δυσκολεύουν να καταλάβουν ποιο πακέτο Διαδικτύου προσφέρει μεγαλύτερη αξία.
Παράλληλα, σχεδόν το ένα τέταρτο των καταναλωτών στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο δυσκολεύονται να βρουν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει, σε ένα κορεσμένο περιβάλλον υπηρεσιών. Στην ηλικιακή ομάδα 18-24, το ποσοστό αυτό φτάνει το 34% στις ΗΠΑ και το 39% στο Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που φανερώνει ότι το νεαρότερο καταναλωτικό κοινό δεν συναντά απαραίτητα λιγότερες δυσκολίες κατά την πλοήγησή του στον ψηφιακό κόσμο.
Οι υπηρεσίες streaming ανταγωνίζονται δυναμικά τους παραδοσιακούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς
Σύμφωνα με την έρευνα, οι υπηρεσίες streaming συνεχίζουν να επαναπροσδιορίζουν το πώς τα νοικοκυριά καταναλώνουν περιεχόμενο. Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων προσανατολίζονται στη χρήση πολλαπλών υπηρεσιών streaming, ενώ το 57% δηλώνουν ότι τα μέλη του νοικοκυριού τους παρακολουθούν σύντομα video clips διαδικτυακά. Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά παρατηρείται εντονότερα στις ΗΠΑ, όπου μόνο το 38% των καταναλωτών προτιμούν τα παραδοσιακά τηλεοπτικά κανάλια, σε σύγκριση με το 51% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 67% στην Ολλανδία.
Ο Χρήστος Κόκιος, Director και επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, Media & Τηλεπικοινωνιών της ΕΥ Ελλάδος, σχολιάζει: «Οι εύλογες ανησυχίες του καταναλωτικού κοινού για την προστασία των προσωπικών του δεδομένων θέτουν σε κίνδυνο τον ρυθμό ανάπτυξης των διαδικτυακών υπηρεσιών. Την ίδια ώρα, η πολυπλοκότητα ορισμένων υπηρεσιών φαίνεται να δυσκολεύει τους καταναλωτές. Θεωρούμε ότι οι επιχειρήσεις στους τομείς τεχνολογίας, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες αυτές, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διαφάνεια και ευκολία χρήσης στις υπηρεσίες που προσφέρουν».